דלג לתוכן מרכזי

ליווי ארגונים לתהליכי הנגשה

 

מרכז ההדרכה של מגדל אור, אשר פועל תחת תחום הפצת ידע, מציע לארגונים המעוניינים ליישם את חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות (התשנ"ח-1998), סדנאות ותכניות ייעוץ מקצועיות, וייעוץ לארגונים בתעשייה לטובת ייצור אריזות מונגשות.

כל קשת השירותים במרכז ההדרכה מאפשרות הנגשת שירותים לאנשים עם מוגבלויות ככלל ולקויות ראייה או עיוורון בפרט.

 

יישומו של חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, מחייב את אנשי המקצוע בארגונים שונים ברכישת ידע מקצועי, הכולל היכרות עם מגוון היבטים תפקודיים והיכרות עם מאפייניהם הייחודיים של אנשים עם מגבלה ובתוכם גם לציבור עם לקויות ראייה או עיוורון. על מנת לחזק את הידע בנושא ולאפשר לאנשי מקצוע וארגונים להעניק שירות טוב, מקצועי ויעיל יותר, מרכז ההכשרות של מגדל אור מציע מספר מענים.

  1. סדנאות חווייתיות :

שירות בגובה העיניים – סדנה חווייתית

מטרת הסדנה:

חיזוק יכולת מתן השירות לאנשים עם מגבלה, באמצעות התנסות ושיח מקצועי.

 בין נושאי הסדנה:

  • מסגרת החוק – תקנות הנגישות ומשמעויות עבור הארגון
    • התנסות חווייתית במתן שירות לאדם עם מגבלה (לקויות חושיות, פיסיות וקוגניטיביות
    • לימוד וחיזוק עקרונות בהתאמת שירות לאדם עם מגבלה
    • שיח אישי עם אדם עם מגבלה

הסדנה פותחה ומונחית ע"י צוות, הכולל אנשי מקצוע ומנחים עם לקויות ראייה או עיוורון. היא ניתנת להתאמה לכל ארגון בהתאם לצרכיו. משתתפי הסדנה יקבלו תעודה מאושרת ע"י מורשה נגישות.

ניתן לקיים סדנה זו גם באופן מקוון

שירות טלפוני נגיש – כיצד ?

מיועד לכל ארגון המפעיל מוקד תמיכה, שירות או מכירה טלפוני, המעוניין לתת את השירות הנגיש ביותר עבור לקוחות עם מגבלה (לקויות חושיות, פיסיות, קוגניטיביות או נפשיות.

הסדנא כוללת:

  • הכרות עם מושגים מרכזיים מעולם הנגישות – תקנות הנגישות, חוק שוויון ועוד
  • סוגי לקויות – אתגרים תפקודיים בקבלת שירות מרחוק, כלים בזיהוי לקוח עם מגבלה בשיח טלפוני.
  • סימולציות מקצועיות במתן שירות טלפוני נגיש
  • אתגרים מהשטח – שיח מקצועי עם נציג עם עיוורון ממוקד התמיכה הטכנולוגית של מגדל אור

Eye tech– סדנת חשיפת טכנולוגיות מסייעות לאוכלוסייה עם עיוורון ולקות ראייה

מיועדת למנהלי ונציגי שירות, אנשי משאבי אנוש ואנשי דיגיטל, וכוללת:

  • התנסות בשימושי מחשב, אפליקציות לטלפונים חכמים ועזרים נוספים
  • מפגשים עם מומחי טכנולוגיה
  • הרצאות בנושא חיזוק הנגישות הדיגיטאלית והפרונטאלית
  1. ייעוץ לנגישות השירות

לחיזוק המומחיות ומתן מענים המותאמים לאנשים עם לקויות ראייה או עיוורון, מרכז ההדרכות של מגדל אור מציע חבילת ייעוץ מקצועית וביצוע סקרי נגישות.

השירותים המוצעים לאנשי מקצוע העוסקים בנגישות:

  • מורשי נגישות מתו"ס
  • מורשי נגישות שירות
  • רכזי נגישות

חבילת ייעוץ מקצועית

החבילה כוללת שעות ייעוץ, בדיקות וסיורי שטח וכתיבת דוחות המלצה, הניתנות ע"י

  • מורשה נגישות שירות מתמחה בנושא עיוורון ולקויות ראייה
  • מורה שיקומי/ת המלווה ציבור עם מגבלת ראייה או עיוורון
  • אדם עם לקות ראייה או עיוורון, המחזק את ההבנה והתאמת תהליך ההנגשה לצורכי האדם.

 

שעות הייעוץ ניתנות באופן פרטני, ע"י אחד מחברי הצוות או הצוות כולו, על פי דרישת הלקוח, בפריסה ארצית. בשטח, במשרד או בצורה מקוונת.

ביצוע סקרי נגישות

על פי דרישות נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ודוחות המלצה לגבי התאמת מרחב ציבורי, בניינים וכל חלל אשר נדרשת לגביו חוות דעת מקצועית.

ליווי תהליכי הנגשת אריזות

לאדם עם לקות ראייה או עיוורון אתגרים רבים בקבלת מידע מאריזות המוצרים השונים באופן נגיש ושוויוני. צוות יועצי הנגישות של מגדל אור מלווה בשנים האחרונות גופים עסקיים בשיתוף מיזם 'שווה פיתוח' על מנת לחזק תהליכי הנגשת מידע ושימוש באריזות מוצרי צריכה שונים

 


ליווי חברת יונילוור

מהלך נוסף ולא פחות חשוב שביצענו, יחד עם חטיבת דגני הבוקר של חברת יוניליוור ומיזם 'שווה פיתוח', הוא התאמת אריזות הדגנים “קורנפלקס של אלופים” לאנשים עם עיוורון או לקות ראייה.
פעלנו להתאמת האריזות החיצוניות והפנימיות של הדגנים, כך שאוכלוסיות נוספות יוכלו ליהנות מהם בצורה שווה. גם כאן שמנו דגש על מעורבות מלאה של אוכלוסיות היעד.

תהליך הליווי

  1. מחקר מקדים
    יחד עם קבוצת מיקוד של אנשים לקויי ראייה, סקרנו את המוצרים השונים הקיימים בשוק, הקשיים אשר הציפו אוכלוסיות היעד והפתרונות הקיימים כיום בעולם.
  2. פיתוח פתרונות
    יצירת תבנית קבועה לאריזות לאיתור פשוט של המידע והתמצאות קלה, הגדלת פונט של תאריך התוקף, הוספת אפשרות לצריכת המידע באופן נגיש יותר.
  3. השקת המהלך
    שיתוף פעולה באירועי השקה עם העמותות והמרכזים המקושרים לאוכלוסיות היעד, מארזי השקה מיוחדים והפצה לגופי התקשורת וערוצי הטלוויזיה השונים.

מעוניינים להנגיש את אריזותיכם / מוצריכם ? צרו איתנו קשר !

הנגשת אריזות

 שטראוס

 

 תלמה

שותפים לפרויקט

“אדם עם עיוורון או לקות ראיה, מתמודד עם אתגרי צרכנות בכמה רמות, ביניהם התנהלות במרחב הציבורי ומציאת המוצר שהוא מחפש וגם קבלת מידע ממוצר. “לכן המטרה היא להפוך את המוצרים לכאלה שבהם המידע יהיה מונגש בדרך נוחה ועצמאית גם לאדם עם לקות ראייה״

ערן גל | מנהל תחום הפצת ידע ונגישות | מגדל אור

 

“כוח הקנייה של אנשים עם מוגבלות דומה לכוח הקנייה של יתר משקי הבית. כלומר פוטנציאל הקנייה בהחלט קיים. מה שבעצם חסר זו המודעות של החברות העסקיות, וזה מוביל לכך שאנחנו עוסקים הרבה מאוד גם באיך לקדם את הקול הצרכני של אנשים עם מוגבלות. אנחנו מבינים שחברות לא יודעות מה האתגרים שלהם״

שני שביט | מנהלת תהליכי פיתוח בחברות | מיזם “שווה פיתוח”

למה להנגיש

צרכנות שוויונית ומותאמת כחלק מאג'נדה - חברות גדולות פועלות כל הזמן על מנת לייצר מגוון אפשרויות בחירה למגוון רחב של קהלים וקהילות, זהו חלק בלתי נפרד מאג'נדה של גיוון והכללה שהיא מקדמת –הנגשת מוצרים, גיוס וקידום עובדים עם מוגבלות, הכשרות ייעודיות ועוד.   

  • חיזוק תדמית החברה

  • פנייה לקהל צרכנים חדש

  • קידום שיח כלכלי חברתי חיובי

  • העלאת מודעות לקושי

  • יצירת שיתופי פעולה

מוזמנים ליצור איתנו קשר

  • ערן גל מנהל תחום הפצת ידע ונגישות | מגדל אור

צרו קשר

שדות המסומנים ב * הינם חובה

    הרשמה לניוזלטר

    תפריט נגישות