רקע שחור רקע לבן
גודל טקסט      

טכנולוגיה מסייעת בשירות הקהילה והסביבה

אנו מאמינים כי באמצעות תהליכי הפצת ידע מקצועי לחברה, לקהילה ולמעגלים המעורבים בחייו של האדם המתמודד עם עיוורון או לקות ראייה, מחוזק כוחו ותחושת המסוגלות של האדם, ומתחזק גם כוחה של הסביבה.

 

תקנות הנגישות לשירות נכנסו לתוקפן והן מחייבות להנגיש סביבות עבודה, בתי מסחר ועסקים (רגילים או מקוונים) לכלל האנשים עם מוגבלויות. 

מוקד התמיכה הטכנולוגי של מגדל אור מסייע בקידום שילוב בתעסוקה בשוק העבודה של אנשים עם לקויות ראייה או עיוורון ע"י מתן הדרכות מותאמות, מתן תמיכה טכנולוגית למשרות הכוללות שימוש במחשב ובדיקת נגישות של מערכות מידע בשימוש העובדים.

כמו כן מבצע המוקד תמיכה מונגשת באתרי אינטרנט המספקים שירות לאנשים עם לקויות ראיה ועיוורון לצריכת שירותים מקוונים מסוגים שונים במטרה לחזק את העצמאות שלהם (תמיכה בשירותי הספרייה לעיוורים, אתרי בנקים, חברות ביטוח וכד').

 

עוד על מוקד התמיכה תוכלו לקרוא כאן.

 

ישום תקנות הנגשת השירות, אשר נכנסו לתוקפן במהלך 2013 כהרחבה לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, הוא תהליך בעל משמעות רבה לאדם עם העיוורון או לקות הראייה, אך גם עבור הארגונים השונים אשר פועלים בסביבתו. חיזוק והפיכת הסביבה הארגונית לשוויונית וכזו הרואה את צרכיו הייחודים של האדם המתמודד עם מגבלה, הינו תהליך בעל משמעות ארגונית וחברתית רחבה.

ניתן לקבל הכשרות באמצעות סדנאות יחודיות המיועדות לצוותי הארגון, המקנות ידע מקצועי לעבודה ולמתן שירות הולם לאדם עם עיוורון ומחזקות את השייכות הארגונית באמצעות פיתוח הצוות בדגש על ערכים של שוויון וקבלת האחר.

 

 

עוד על מרכז ההכשרות ניתן לקרוא כאן. 

 

אודות מגדל אור

מגדל אור הוא מרכז רב-שירותי העוסק בשיקום תפקודי ותעסוקתי של אנשים עם לקויות ראייה או עיוורון, והוא משמש, בית היתר, כזכיין של המוסד לביטוח לאומי, משרד הרווחה והשירותים החברתיים. מגדל אור הוקם בשנת 1954 ומשנת 2011 מופעל באמצעות עמותת "יעדים לצפון", מיסודה של קרן רש"י.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק עקבו אחרינו גם ב-
אתר נגיש
עבור לתוכן העמוד