רקע שחור רקע לבן
גודל טקסט      

אבחון ללימודים

בחירת מסלול של לימודים או הכשרה מקצועית הינו שלב משמעותי בחייו של אדם, ומלווה בהתלבטויות רבות- "מה מתאים לי?", "האם אצליח?", "האם למקצוע שבחרתי יש ביקוש בשוק העבודה?", "מהם תנאי הקבלה ואיפה לומדים?" ועוד. כאשר מדובר באדם עם מגבלת ראייה או עיוורון, מצטרפת מורכבות נוספת. מטרת האבחון הלימודי הינה לסייע לפונה לקבל מענה מיטבי לשאלות אלו ואחרות ולהגיע להחלטה. האבחון מסייע לבצע חיבור נכון בין היכולות, הנטיות התעסוקתיות ומאפייני האישיות, לבין עולם המקצועות, תוך שקלול השפעת המגבלה וגורמים נוספים.

האבחון הלימודי-תעסוקתי מתחיל בשיחת היכרות אישית עם פסיכולוג/ית תעסוקתי/ת, שמטרתה להכיר את הרקע, החוזקות, החולשות, החסמים והחלומות של הפונה. בהמשך, עובר הפונה אבחון מעמיק, הכולל מבחני כישורים בהקראה או מבחנים ממוחשבים מותאמים, מטלות ביצועיות, שאלוני נטיות וצרכים תעסוקתיים ואבחון של מאפייני אישיות ומאפיינים בינאישיים. בסיום האבחון מתקיימת וועדה, בה מתגבשת תכנית, שתביא את הפונה להשגת מטרות לימודיות תעסוקתיות המתאימות לו ביותר, ותיתן מענה למכלול הצרכים השונים שלו.

אודות מגדל אור

מגדל אור הוא מרכז רב-שירותי העוסק בשיקום תפקודי ותעסוקתי של אנשים עם לקויות ראייה או עיוורון, והוא משמש, בית היתר, כזכיין של המוסד לביטוח לאומי, משרד הרווחה והשירותים החברתיים. מגדל אור הוקם בשנת 1954 ומשנת 2011 מופעל באמצעות עמותת "יעדים לצפון", מיסודה של קרן רש"י.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק עקבו אחרינו גם ב-
אתר נגיש
עבור לתוכן העמוד