רקע שחור רקע לבן
גודל טקסט      

תמיכה טכנולוגית בנושאי מיחשוב

מערכות תמיכת המחשבים במקומות עבודה אינם יכולים לתת תמיכה מתאימה לעובדים עם לקות ראיה או עיוורון. מוקד התמיכה הטלפוני של מגדל אור מסייע לאנשים עם עיוורון או לקויות ראייה להשתמש באמצעי טכנולוגיה מסייעת מסוגים שונים. המוקד מופעל באמצעות אנשים עם לקויות ראייה או עיוורון, שהוכשרו והתמחו בתמיכה טכנולוגית.  התמיכה של המוקד מאפשרת למעסיקים בשוק הפתוח להעסיק עובדים עם לקויות ראייה ללא חשש, כיוון שהוא מספק תמיכה של גוף חיצוני מקצועי בנושאים טכניים שונים במקום העבודה. כך מתאפשרת השתלבות איכותית של אנשים עם עיוורון או לקויות ראייה במקום העבודה, ומתממשת בפועל יכולתם להפוך לאזרחים מעורבים ותורמים בחברה הישראלית.

 

למידע נוסף על שירותי המוקד והפעילות לחץ כאן

 

ניתן לבדוק גם עם חברות למכירת ציוד ותוכנה המפתחות תוכנות ועזרים. הללו שולחות לעיתים נציג/ טכנאי לעסק לבדיקת עמדת העבודה והפעלת המערכות הממוחשבות במקום העבודה.

 

אנשים עם עיוורון או לקות ראייה זקוקים לתוכנה קולית, המקריאה את הכתו). יש לדעת כי לא כל התוכנות איתן עובדים מאפשרות הפעלת תוכנה קולית (במידה ויש טרמינל, גרפים, תמונות וכד'.) ויש צורך בגמישות של המעסיק לבצע התאמות לתוכנות בעסק כדי לאפשר התקנת תוכנה קולית.

 

אילו עוד אמצעים טכנולוגיים קיימים?

תוכנה מגדילת מסך- פועלת ללא כל בעיה בכל עמדה ותוכנה

סורק דפים המאפשר סריקתם למחשב והקראתם

טמ"ס נייח/נייד- טלויזיה במעגל סגור המאפשרת הגדלת הכתוב והתאמתו לקריאה

מקלדת ברייל

 

אודות מגדל אור

מגדל אור הוא מרכז רב-שירותי העוסק בשיקום תפקודי ותעסוקתי של אנשים עם לקויות ראייה או עיוורון, והוא משמש, בית היתר, כזכיין של המוסד לביטוח לאומי, משרד הרווחה והשירותים החברתיים. מגדל אור הוקם בשנת 1954 ומשנת 2011 מופעל באמצעות עמותת "יעדים לצפון", מיסודה של קרן רש"י.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק עקבו אחרינו גם ב-
אתר נגיש
עבור לתוכן העמוד